Cookies verzekeren het goed functionneren van onze website. Door gebruik te maken van deze site, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Meer informatie OK
U bent hier: Home / News / Erfgoedklassen & Burgerschap - Nieuw pedagogisch dossier

Erfgoedklassen & Burgerschap - Nieuw pedagogisch dossier

14-18. Beelden vertellen

"14-18. Beelden vertellen"

Een nieuw nummer uit onze reeks Pedagogsiche dossiers van Erfgoedklassen is verschenen en is downloadbaar op onze site.

De Eerste Wereldoorlog liet een diepe indruk na op de Belgische bevolking. Vanaf de jaren 1920 verschenen in elke stad of gemeente ‘versteende’ getuigen van die periode: de herdenkingsmonumenten.

Het boek "14-18. Beelden vertellen" benadert de Eerste Wereldoorlog vanuit het perspectief van de herdenking. Het nodigt je uit om met jouw leerlingen de straat op te trekken en de herdenkingsmonumenten te ontcijferen.
Het benadert 84 monumenten vanuit verschillende invalshoeken en het biedt verschillende
denkpistes aan voor oefeningen.

Om je bij  de uitwerking van eigen oefeningen te helpen hebben we downloadbare, kant en klare observatiefiches die enkele markante Brusselse herdenkingsmonumenten behandelen.

"14-18. Beelden vertellen"

Een nieuw nummer uit onze reeks Pedagogsiche dossiers van Erfgoedklassen is verschenen en is downloadbaar op onze site.

De Eerste Wereldoorlog liet een diepe indruk na op de Belgische bevolking. Vanaf de jaren 1920 verschenen in elke stad of gemeente ‘versteende’ getuigen van die periode: de herdenkingsmonumenten.

Het boek "14-18. Beelden vertellen" benadert de Eerste Wereldoorlog vanuit het perspectief van de herdenking. Het nodigt je uit om met jouw leerlingen de straat op te trekken en de herdenkingsmonumenten te ontcijferen.
Het benadert 84 monumenten vanuit verschillende invalshoeken en het biedt verschillende
denkpistes aan voor oefeningen.

Om je bij  de uitwerking van eigen oefeningen te helpen hebben we downloadbare, kant en klare observatiefiches die enkele markante Brusselse herdenkingsmonumenten behandelen.

gearchiveerd onder:

Meer nieuwsberichten?